S 1000 R

Motor
Typ Vodou/olejem chlazený 4dobý řadový 4válec, čtyři ventily na válec, dva vačkové hřídele
Vrtání x zdvih 80 mm x 49.7 mm
Zdvihový objem 999 ccm
Nominální výkon 121 kW (165 hp) at 11,000 rpm
Největší točivý moment 114 Nm at 9,250 rpm
Kompresní poměr 12.0 : 1
Úprava paliva / Systém řízení motoru Elektronické vstřikování
Čištění spalin 2 uzavřené 3cestné katalyzátory, emisní norma EU4 s interferenčním potrubím a akustickými ventily. HP titanová koncovka výfuku
Jízdní vlastnosti / Spotřeba paliva
Největší rychlost přes 200 km/h
Spotřeba paliva na 100 km při konst. 90 km/h 5.4 l
Spotřeba paliva na 100 km při konst. 120 km/h 5.6 l
Typ paliva Bezolovnatý Natural, oktanové číslo 95–98 (RON), (regulace klepání; udávaný výkon při použití paliva Natural 98)
Elektrické systémy
Alternátor 406 W
Baterie 12 V / 9 Ah, bezúdržbová
Přenos energie
Spojka Mechanicky ovládaná vícelamelová spojka v olejové lázni, antihopping, mechanicky ovládaná
Převodovka 6stupňová synchronizovaná převodovka s přímým ozubením
Pohon Řetěz 17/45
Podvozek / brzdy
Rám Příhradový kompozitní hliníkový rám, částečně nesoucí motor
Vedení předního kola / odpružení Upside-down teleskopická vidlice, ∅ 46 mm, nastavitelná tuhost i útlum
Vedení zadního kola / odpružení Hliníkové rozvidlené kyvné rameno, nastavitelná tuhost i útlum
Dráha pružiny vpředu / vzadu 120 mm / 120 mm
Rozvor kol 1,439 mm
Závlek 98.5 mm
Rejdový úhel hlavy 65.2°
Kola Litá kola z hliníkové slitiny
Rozměr ráfků vpředu 3.50 x 17"
Rozměr ráfků vzadu 6.00 x 17"
Pneumatiky vpředu 120/70 ZR 17
Pneumatiky vzadu 190/55 ZR 17
Brzdy vpředu Dvoukotoučová, plovoucí kotouče, 4pístkové pevné třmeny, průměr 320 mm, tloušťka 5 mm
Brzdy vzadu Jednokotoučová, jednopístkový plovoucí třmen, průměr 220 mm, tloušťka 5 mm
ABS Závodní BMW Motorrad Race ABS (částečně integrální),vypínatelné
Rozměry / hmotnost
Délka 2,057 mm
Šířka (nad zrcátkem) 845 mm
Výška (bez zrcátek) 1,228 mm
Výška sedadla při hmotnosti prázdného vozidla 814 mm
Délka podsedlového rámu při hmotnosti prázdného vozidla 1,805 mm
Hmotnost prázdného vozidla, připraveno k jízdě, plně natankováno 1) 205 kg
Suchá váha 2)
Celková přípustná hmotnost 407 kg
Užitečná nosnost (u sériové výbavy) 202 kg
Využitelný obsah nádrže 17.5 l
z toho rezerva ca. 4 l

Technické údaje se vztahují k hmotnosti prázdného vozidla dle DIN
1) Dle směrnice 93/93/EHS se všemi provozními kapalinami,
natankováno s minim. 90 % využitelným obsahem nádrže
2) Hmotnost prázdného vozidla bez provozních kapalin

Kontaktní osoba: Pavel Sýkora | Tel.: +420 606 785 470

Uncompromising dynamics.

Is your heartbeat connected directly to the tachometer?
Then the S 1000 R is the Roadster for you – stripped down to the essential, but maximized for pure riding fun. Its aggressive engine with 165 hp/121 kW will put a smile on your face every time it revs up. And the rich sound of the new HP titanium rear silencer leaves no doubt: that's how life on the fast lane is supposed to sound.

Adrenaline on two wheels. The design.

Some call it naked, we just call it concentrating on the bare essentials. The genes of its sister, the S 1000 RR, are quite obvious: an aggressive tail-up/nose-down design, a distinctive split-face and characteristic gills. The greatly reduced side trim panel and precise colouring make it clear: the power delivery isn't the only thing here that's pure and uncompromising. Three colours underscore the character of the bike: motorsport, Catalano grey and Racing red/Black storm metallic.

The source of all dynamics: the engine.

The high-performance 4-cylinder in-line engine, just like the rear, stems from the RR. With EU4 and the new noise regulation, its performance has been increased to 165 HP/121 kW. For an extremely linear torque and constant forward propulsion across the entire engine speed range.
E-Gas lets you meter out this power even more precisely. And the race-tested Pro shift assistant lets you shift up and down without using the clutch: for more dynamics and shorter response times – welcome to the borderland.

Room for adjustments. The equipment.

As standard, it offers you two driving modes: Rain and Road. "Rain" provides a gentle throttle response, with ABS and ASC adapted to wet road surfaces. Meanwhile, “Road” optimises throttle response, ABS and ASC for dry asphalt.
Optionally, you can have two additional modes: Dynamic and Dynamic Pro. Then ABS Pro provides you perfect delay even when leaning, DTC, launch control and the pit lane limiter. The Dynamic Pro user mode also allows custom settings. So there is really only one limit: your own personal one.

Uncompromisingly sensible. The individualisation options.

For your insatiable hunger for curves, there are two packages with special accessories. The Sport package lives up to its promises. It provides the Pro shift assistant, cruise control and the Pro driving mode, including the Dynamic and Dynamic Pro modes, DTC, ABS Pro, pit lane limiter and launch control. The Dynamic package, on the other hand, includes the electronic chassis DDC, heated grips, LED turn indicators and the engine spoiler.
And with the HP forged wheels, your bike weighs a whole 2.4 kg less than the series, but has much more character.

 
Moduly
    • Logo BMW
    • Mapa
    • ACR auto, a.s.
      Okružní 49
      370 04 České Budějovice
      Česká republika
    • IČO: 26025582
      DIČ: CZ26025582
      Telefon: 387 221 111