R nineT

Motor
Typ Vzduchem/olejem chlazený 4dobý plochý 2válec (boxer), dva vačkové hřídele a čtyři ventily na válec, jeden vyvažovací hřídel
Vrtání x zdvih 101 mm x 73 mm
Zdvihový objem 1,170 ccm
Nominální výkon 81 kW (110 hp) at 7,500 rpm
Největší točivý moment 119 Nm at 6.000 rpm
Kompresní poměr 12.0 : 1
Úprava paliva / Systém řízení motoru Elektronické nepřímé vstřikování
Čištění spalin Uzavřený třícestný katalyzátor, emisní norma EU-4
Jízdní vlastnosti / Spotřeba paliva
Největší rychlost přes 200 km/h
Spotřeba paliva na 100 km při konst. 90 km/h 4,5 l
Spotřeba paliva na 100 km při konst. 120 km/h 5,8 l
Typ paliva Bezolovnatý benzin Natural 95–98 (výkon měřen s 98oktanovým palivem)
Elektrické systémy
Alternátor Třífázový alternátor 600 W
Baterie 12 V / 14 Ah, bezúdržbová
Přenos energie
Spojka Suchá jednolamelová, hydraulicky ovládaná
Převodovka 6stupňová synchronizovaná převodovka s šikmým ozubením
Pohon Spojovací hřídel
Podvozek / brzdy
Rám Čtyřdílný, skládající se z jednoho rámu vpředu a tří vzadu, motor součástí nosné konstrukce, odnímatelný rám zadního tandemového sedadla
Vedení předního kola / odpružení Upside-down vidlice, průměr 46 mm
Vedení zadního kola / odpružení Hliníkový odlitek, uložení kyvné části z jedné strany systémem BMW Motorrad Paralever; vzpěra WAD (tlumení v závislosti na zdvihu); hydraulicky nastavitelné předpětí pružiny (plynulé) samostatným ovladačem, zpětný útlum tlumiče nastavitelný
Dráha pružiny vpředu / vzadu 120 mm / 135 mm
Rozvor kol 1,476 mm
Závlek 102,5 mm
Rejdový úhel hlavy 64,5 °
Kola Spoke wheels
Rozměr ráfků vpředu 3.50 x 17"
Rozměr ráfků vzadu 5.50 x 17"
Pneumatiky vpředu 120/70 ZR 17
Pneumatiky vzadu 180/55 ZR 17
Brzdy vpředu Dvoukotoučová, plovoucí kotouče, průměr 320 mm, 4pístkové třmeny
Brzdy vzadu Jednokotoučová, průměr 265 mm, dvoupístkový plovoucí třmen
ABS BMW Motorrad ABS
Rozměry / hmotnost
Délka 2.220 mm
Šířka (nad zrcátkem) 890 mm
Výška (bez zrcátek) 1.265 mm
Výška sedadla při hmotnosti prázdného vozidla 785 mm
Délka podsedlového rámu při hmotnosti prázdného vozidla 1.760 mm
Hmotnost prázdného vozidla, připraveno k jízdě, plně natankováno 1) 222 kg
Suchá váha 2)
Celková přípustná hmotnost 430 kg
Užitečná nosnost (u sériové výbavy) 208 kg
Využitelný obsah nádrže 18 l
z toho rezerva cca. 3 L

Technické údaje se vztahují k hmotnosti prázdného vozidla dle DIN
1) Dle směrnice 93/93/EHS se všemi provozními kapalinami,
natankováno s minim. 90 % využitelným obsahem nádrže
2) Hmotnost prázdného vozidla bez provozních kapalin

Kontaktní osoba: Pavel Sýkora | Tel.: +420 606 785 470

The BMW R nineT.
Unmistakable. Original. Air-cooled.

Motorcycling as a sign of pure freedom: landscape, corners, straights. Every metre counts. This is precisely your path.
The R nineT is the perfect companion and knows hardly any limits when it comes to your personal fulfilment – also thanks to its countless customising possibilities. In so doing, the character of its air-cooled boxer engine irresistibly propels you forward in a way that can be clearly felt with its full torque curve – together with state-of-the-art technology.
Right from the start, the R nineT has enthralled motorcycling enthusiasts around the world. It stimulates, inspires and infects.

Unmistakeably the R nineT.

The R nineT has a reduced style but nevertheless a completely unmistakeable presence. It embodies the passion and innovation of over 90 years of motorcycle construction – naturally together with the classic BMW Motorrad proportions: striking boxer engine, compact tank, slim rear. All materials are of consistently high quality; the surfaces are carefully refined. Added to this is an immense attention to detail and real craftsmanship. The fender for instance is screwed to the fork feet using two forged brackets. And the headlamp holder is made out of aluminium.

A boxer classic.

Its powerful air-cooled, two-cylinder boxer engine features a capacity of 1170 ccm and 81 kW (110 hp) of output for a highly dynamic power delivery, even at low speeds. The result: every journey is a special experience. Both in the city or on the country road. At the same time, the R nineT also complies with the applicable EU-4 standard.
The standard BMW Motorrad ABS and optional ASC automatic stability control allow you to always safely bring the unmistakable dynamics onto the road. The upside-down fork can be adjusted manually for individual coordination: spring preload, pressure stage and compression stage suit you and your riding style. The newly designed double instrument with speedometer and rev counter informs you reliably about everything you need to know besides the riding enjoyment.

Relaxed seating, stress-free riding.

Even the ergonomics of the R nineT are aligned entirely in keeping with its casual overall look and its dynamic riding characteristics. It almost sounds like a paradox, but despite its engine performance, the target here is relaxed deceleration – with the fullest pleasure. The balanced ergonomic triangle and the still somewhat flatter steering head angle allow you to discover new routes while sitting up and yet staying relaxed. Meaning ergonomics and outstanding riding characteristics literally go hand in hand with the R nineT.

Born to be customized.

Right from the outset, the focus when developing the R nineT was its modular concept: for the highest degree of customizing possibilities. Countless professional and private modifications prove how much potential the R nineT has.
Open interfaces in the electronics facilitate and alleviate the installation of electric components. Added to this is the well thought out separable frame. The end piece of the rear frame can be easily disassembled: for a puristic and stylish solo performance, or for alternative seating options.
To give your R nineT a new look with other painted parts, there are also other tank variants available: the aluminium tank with visible or smoothed weld, for instance, can be combined with the two-part standard rider's seat. You can also replace the rear with an aluminium seat hump.
The two special finishes Black storm metallic / Vintage and Blueplanet metallic / Aluminium are now also available. Here, in addition to the tank, your R nineT receives the right aluminium seat hump and front wheel cover in your chosen colour. The special finish Black storm metallic / Vintage gives your bike the individual used look by the brushing made by hand.
The HP sports silencer available in the optional accessories on the other hand can be positioned either high or low: for a remarkable appearance through and through.
Optional accessories ex works are impressive as well – for instance heated handle grips and LED turn indicators. The R nineT is even ready for expressive optional accessories like our new Machined parts – be it cylinder head cover, headlamp ring or engine cover. With the R nineT, you not only get the most out of your ride, but out of your machine as well.

 
Moduly
    • Logo BMW
    • Mapa
    • ACR auto, a.s.
      Okružní 49
      370 04 České Budějovice
      Česká republika
    • IČO: 26025582
      DIČ: CZ26025582
      Telefon: 387 221 111