R nineT Pure

Motor
Typ Vzduchem chlazený čtyřdobý dvouválec Boxer, dva vačkové hřídele a čtyry radiálně vyrovnané ventily na válec, centrální vyvažovací hřídel
Vrtání x zdvih 101 mm x 73 mm
Zdvihový objem 1 170 cc
Nominální výkon 81 kW (110 koní) při 7 750 ot/min
Největší točivý moment 116 Nm při 6 000 ot/min
Kompresní poměr 12,0 : 1
Úprava paliva / Systém řízení motoru Elektronické vstřikování paliva
Čištění spalin Uzavřený třícestný katalyzátor, emisní norma EU-4
Jízdní vlastnosti / Spotřeba paliva
Největší rychlost nad 200 km/h
Spotřeba paliva na 100 km při konst. 90 km/h 4,5 l
Spotřeba paliva na 100 km při konst. 120 km/h 5,9 l
Typ paliva Bezolovnatý benzín, oktanové číslo 95- 98 RON (výkon měřen s 98 oktanovým palivem)
Elektrické systémy
Alternátor Třífázový alternátor 720 W
Baterie 12 V / 14 Ah, bezúdržbová
Přenos energie
Spojka Suchá jednolamelová spojka, hydraulicky ovladatelná
Převodovka Šestistupňová synchronizpvaná převodovka s šikmým ozubením
Pohon Spojovací hřídel
Podvozek / brzdy
Rám Třídílný, skládající se z jedné části vpředu a dvou vzadu, motor součástí nosné konstrukce, odnímatelný rám zadního tandemového sedla
Vedení předního kola / odpružení Teleskopické vidlice s průměrem 43 mm
Vedení zadního kola / odpružení Hliníkový odlitek, uložení kyvné části z jedné strany systémem BMW Motorrad Paralever, předpětí pružiny plynule nastavitelné samostatným klíčem, zpětný útum tlumiče nastavitelný
Dráha pružiny vpředu / vzadu 125 mm / 120 mm
Rozvor kol 1 493 mm
Závlek 105 mm
Rejdový úhel hlavy 63,4°
Kola Litá kola
Rozměr ráfků vpředu 3,50 x 17"
Rozměr ráfků vzadu 5,50 x 17"
Pneumatiky vpředu 120/70 R 17
Pneumatiky vzadu 180/55 R 17
Brzdy vpředu Dvoukotoučové, průměr 320 mm, čtyř pístkové třmeny
Brzdy vzadu Jednokotoučová, průměr 265 mm, dvoupístkový plovoucí třmen
ABS BMW Motorrad ABS
Rozměry / hmotnost
Délka 2 105 mm
Šířka (nad zrcátkem) 900 mm
Výška (bez zrcátek) 1 240 mm
Výška sedadla při hmotnosti prázdného vozidla 805 mm
Délka podsedlového rámu při hmotnosti prázdného vozidla 1 750 mm
Hmotnost prázdného vozidla, připraveno k jízdě, plně natankováno 1) 219 kg
Suchá váha 2)
Celková přípustná hmotnost 430 kg
Užitečná nosnost (u sériové výbavy) 211 kg
Využitelný obsah nádrže 17 l
z toho rezerva cca. 3,5 l

Technické údaje se vztahují k hmotnosti prázdného vozidla dle DIN
1) Dle směrnice 93/93/EHS se všemi provozními kapalinami,
natankováno s minim. 90 % využitelným obsahem nádrže
2) Hmotnost prázdného vozidla bez provozních kapalin

Kontaktní osoba: Pavel Sýkora | Tel.: +420 606 785 470

The BMW R nine T Pure.

Pure. Reduced. Air-cooled.

The BMW R nineT Pure is perfect for everyone who loves the classic roadster design and is looking for a pure motorcycle experience.
It is reminiscent of the 1970's and 80's era. But its roots go deeper. Even the very first motorcycle from BMW was simple, reduced and dynamic. Back then, in 1923, the BMW opposed-twin engine was already the heart of the entire concept.
At the same time, the new R nineT Pure offers you many options to customise your motorcycle. You can realize your dreams: for your bike and your lifestyle.
You will feel its origin, whether you're customising it, or enjoying the thrill of opening the throttle.

Reduced to the essentials.

The design of the R nineT Pure is reminiscent of a typical roadster. The circular headlamp with a chrome ring, varnished housing and the new circular tachometer influence the look of the front. The proportions are determined by the three-part bridge frame together with the new classic looking telefork. The supporting element: the opposed-twin engine, just waiting to roar. The steel tank and the typically narrow rear complete a silhouette that is both stylish and elegant: for an agile and self-confident appearance - and all carried by the striking 5 spoke cast wheels. However, the maximally stripped down design has nothing to do with faddish nostalgia. Rather the R nineT Pure allows you to customise the bike to the full: equip it, modify it, design it – your bike, your style.
The basis for the bike: a proven concept and, of course, the customary BMW Motorrad quality.

Proven opposed-twin engine for a completely individual ride.

The engine and the electrical system of the R nineT Pure already excited motorcycle fans in the R nineT. The air/oil cooled two cylinder opposed-twin engine with its 110 hp (81 kW) promises a lush, vital riding experience and keeps its promise – typical of a twin engine. The 2-in-1 exhaust system with a typical roadster-look emphasises this style consciousness with a full, powerful sound. Thanks to standard ABS and optional ASC you can take this power safely to the streets.

Stylish and self-confident.

The R nineT Pure allows you to realize your dream of a custom motorcycle. Completely according to your ideas. Create your bike – in your style.
Thanks to the comparatively low seat height, the motorcycle is suitable for many different body sizes. Additionally, you can lower your R nineT Pure further with the low-slung factory option.
Deep, narrow and firmly padded, you'll ride in the best roadster manner – self-confident, unequivocal, and unmistakable.

Made for your ideas.

You are what you ride. The R nineT Pure is a mirror of your personal taste and your creativity. The pillion frame on the machine’s rear can be removed, for example, just as with the R nineT. In case you want to draw all attention completely to you. Original BMW Motorrad accessories and BMW Motorrad optional accessories allow you to further customise your bike. You can replace the steel tank with an aluminium one, with or without a visible milled welding seam. Or you can choose top-quality spoked wheels instead of cast alloy wheels - for a classic and stylish silhouette. And also with specially made add-on parts, such as the new Machined Parts, the R nineT Pure gives you free choice.

 
Moduly
    • Logo BMW
    • Mapa
    • ACR auto, a.s.
      Okružní 49
      370 04 České Budějovice
      Česká republika
    • IČO: 26025582
      DIČ: CZ26025582
      Telefon: 387 221 111