R 1200 GS

Motor
Typ Vzduchem a kapalinou chlazený dvouválcový, čtyřtaktový boxer motor se dvěma nahoře umístěnými vačkami, které jsou poháněny čelním ozubeným kolem, a s jednou vyvažovací hřídelí.
Vrtání x zdvih 1.170 ccm
Zdvihový objem 1170
Nominální výkon 92 kW (125 PS) při 7.750 ot./min
Největší točivý moment 125 Nm při 6.500 ot./min
Kompresní poměr 12,5 : 1
Úprava paliva / Systém řízení motoru Elektronické vstřikování do nasávání / digitální management motoru: BMS-X s E-plynem
Čištění spalin Řízený třícestný katalyzátor, emisní norma EU-4
Jízdní vlastnosti / Spotřeba paliva
Největší rychlost Přes 200 km/h
Spotřeba paliva na 100 km při konst. 90 km/h 4,1 l
Spotřeba paliva na 100 km při konst. 120 km/h 5,5 l
Typ paliva Bezolovnatý benzín 95 ROZ
Elektrické systémy
Alternátor Trojfázový generátor 510 W (Jmenovitý výkon)
Baterie 12 V / 11,8 Ah, bezúdržbová
Přenos energie
Spojka Mokrá spojka s funkcí anti-hopping, hydraulická
Převodovka Ozubová šestistupňová převodovka s příčným ozubením
Pohon Kardan
Podvozek / brzdy
Rám Dvoudílný koncept rámu - hlavní a k němu přišroubovaný zadní rám, splunesení motoru
Vedení předního kola / odpružení BMW Motorrad teleskopicá vidlice; průměr trubkovéh ostojanu 37 mm, středová vidlice
Vedení zadního kola / odpružení Hliníková litá jednoramenná kyvka s para vidlicí BMW Motorrad, vidlice WAD, přednapnutí pružení pomocí nastavitelné bezstupňově, hydraulicky pomocí řídícího kola. Aluminiumguss-Einarmschwinge mit BMW Motorrad Paralever; WAD Federbein, Federvorspannung mit
Dráha pružiny vpředu / vzadu 190 mm / 200 mm
Rozvor kol 1.507 mm
Závlek 99,6 mm
Rejdový úhel hlavy 64,5°
Kola Hliníková litá kola
Rozměr ráfků vpředu 3,00 x 19"
Rozměr ráfků vzadu 4,50 x 17"
Pneumatiky vpředu 120/70 R 19
Pneumatiky vzadu 170/60 R 17
Brzdy vpředu Dvoukotoučová brzda, plovoucí bzrdové kotouče, průměr 305 mm, čtyřpístový radiální třmen
Brzdy vzadu Jednokotoučová brzda, průměr 276 mm, dvoupístový plovoucí třmen
ABS BMW Motorrad integrální ABS (částečně integrální ), lze deaktivovat
Rozměry / hmotnost
Délka 2.207 mm
Šířka (nad zrcátkem) 952,5 mm
Výška (bez zrcátek) 1.412 mm
Výška sedadla při hmotnosti prázdného vozidla 850 / 870 mm (snížení podvozku* 800 / 820 mm) *SA
Délka podsedlového rámu při hmotnosti prázdného vozidla 1870 / 1910 mm (snížení podvozku* 1750 / 1790 mm) *SA
Hmotnost prázdného vozidla, připraveno k jízdě, plně natankováno 1) 244 kg
Suchá váha 2)
Celková přípustná hmotnost 460 kg
Užitečná nosnost (u sériové výbavy) 216 kg
Využitelný obsah nádrže 20 l
z toho rezerva cca 4 l

Technické údaje se vztahují k hmotnosti prázdného vozidla dle DIN
1) Dle směrnice 93/93/EHS se všemi provozními kapalinami,
natankováno s minim. 90 % využitelným obsahem nádrže
2) Hmotnost prázdného vozidla bez provozních kapalin

Kontaktní osoba: Pavel Sýkora | Tel.: +420 606 785 470

R 1200 GS. Icon meets progress, perfection meets passion.

The R 1200 GS is THE GS. It founded the dual-sport motorcycle segment – and is still leading it confidently today.
The diversity – roads, cross-country, urban, countryside, comfort, performance – combined with the legendary robustness and the expertise from over 36 years of GS development result in a motorcycle which shies away from no competitors. A great many test triumphs and awards in technical magazines provide impressive proof for this. And it's not by accident that "the GS" is the top-selling motorcycle above 600 ccm.
The new model goes one better: both in terms of its touring suitability and off-road performance. More comfort, more dynamics and more fun.

The engine – indescribable.

Tried, tested and proven under the highest strain again and again: the twin-cylinder boxer engine with 125 HP (92 kW).
It is efficient and has very high torque – for noticeable riding enjoyment in any situation. And yet the boxer is not only legendary for its reliability. It is also extremely good-natured. The wet clutch with anti-hopping function and the electric throttle facilitate a fine dosage of power. Why not try it out on a test ride?

The handling – unmatched.

The firm main frame with the engine as a supporting element ensures a low centre of gravity and in turn alleviates handling while at the same time retaining enormous lane stability. The paralever and telelever suspension elements enable a perfectly tuned damping performance on any terrain.
And with the new electronic riding assistances like the reworked ESA (Electronic Suspension Adjustment), the R 1200 GS once again sets benchmarks for riding enjoyment at the touch of a button.

The riding modes Rain and Road as well as the automatic stability control (ASC) are fitted as standard, to adapt the motorcycle to optimally suit the circumstances.
The optional accessory riding mode Pro provides even more scope for adjusting the handling to your personal riding style (e.g. Enduro and Dynamic). Hill Start Control makes it easier to start on a slope and Dynamic Traction Control (DTC), which also sensitively intervenes when in a lean, ensures safety and riding dynamics.
ABS Pro also helps when leaning to apply the brakes in doses and in so doing, diffusing hazardous situations. The dynamic brake light warns traffic behind in case of reflex braking.


Personalisation – irreplaceable.

One thing always remains the same: robust, dynamic and full of character. New paint finishes and high-quality surfaces also highlight the striking GS design. And this is a good thing.
But whether it's elegant tank trims, front wheel spray protection, GS mouldings or new frame and body colours – the R 1200 GS has never been as diverse as this.
And the styles are new as well. The Exclusive style adds visual highlights and places the focus on a confident appearance with high-quality materials and details.
The Rallye style does exactly what it says on the tin, and ambitioned off-road riders certainly get their money's worth.
In addition, there is an extensive range of optional accessories, including Keyless Ride, useful off-road accessories, and even luggage systems – to better adjust the GS to your own desires.

Rallye. Uncompromising off-road optimisation makes this style stand out – perfect for all ambitious riders who are dynamically on the move with the GS on any terrain.
This becomes apparent upon first glance, because even the standard equipment captivates this style with numerous well thought out and functional details. And combined with the diverse range of off-road accessories, the GS becomes an off-road machine which can be stopped by nothing.

The Rallye style is a highlight on any terrain – both visually and functionally. The sports windshield ensures an unimpeded view and freedom of movement, the Adventure footrests improved purchase when off-road. The rally seat bench rounds off the riding ergonomics.
The front side panel and tank cover in Lupin blue metallic come into the foreground visually. The tank embellishes the GS lettering in the Rallye style. The radiator cowling is made out of stainless steel, and the radiator has a protective grille – robustness for off-road performance. The main frame is painted Cordoba blue and the drivetrain is painted black. The golden brake callipers add a harmonious contrast. Black cross spoke wheels perfectly round off the Rallye style.

Exclusive. The style for GS enthusiasts who like to be out and about with their GS and who want to have a confident appearance when doing so.
Combined with the dynamic package, this GS becomes a true alpine racer and street sprinter.
And in conjunction with touring extras, the R 1200 GS becomes the ideal all-round tourer, for which no tour is too long.

The Iced chocolate metallic paintwork of the front wheel spray guard and the tank cover are among the visual highlights of the Exclusive style.
In addition, the GS lettering is proudly displayed on the tank and the radiator cowling is made of stainless steel. Gold brake callipers are in perfect harmony with the main frame in Achat grey and the drivetrain in black. The consistent overall appearance is rounded off with character by the optional comfort rider's seat.


 
Moduly
    • Logo BMW
    • Mapa
    • ACR auto, a.s.
      Okružní 49
      370 04 České Budějovice
      Česká republika
    • IČO: 26025582
      DIČ: CZ26025582
      Telefon: 387 221 111