S 1000 RR

Motor
Typ Vzduchem/vodou chlazený čtyřdobý čtyřválec, čtyři titanové ventily na válec, dva vačkové hřídele
Vrtání x zdvih 80 mm x 49.7 mm
Zdvihový objem 999
Nominální výkon 146 kW (199 k) při 13 500 1/min
Největší točivý moment 113 Nm při 10 500 1/min
Kompresní poměr 13.0 : 1
Úprava paliva / Systém řízení motoru Elektronické vstřikování
Čištění spalin Uzavřený třícestný katalyzátor, emisní norma EU-4 s elektronicky ovládaným rezonančním traktem
Jízdní vlastnosti / Spotřeba paliva
Největší rychlost přes 200 km/h
Spotřeba paliva na 100 km při konst. 90 km/h 5.7 l
Spotřeba paliva na 100 km při konst. 120 km/h 5.9 l
Typ paliva Bezolovnatý benzin, 95 – 98 oktanů (RON), (regulace klepání; udávaný výkon při použití paliva Natural 98)
Elektrické systémy
Alternátor 406 W
Baterie 12 V/9 Ah, bezúdržbová
Přenos energie
Spojka Vícelamelová spojka v olejové lázni, anti-hopping, mechanicky ovládaná
Převodovka 6stupňová převodovka s přímým ozubením
Pohon Řetěz 17/45
Podvozek / brzdy
Rám Příhradový kompozitní hliníkový rám, částečně nesoucí motor
Vedení předního kola / odpružení Upside-down vidlice, ∅ 46 mm, nastavitelná tuhost i útlum
Vedení zadního kola / odpružení Hliníkové rozvidlené kyvné rameno, nastavitelná tuhost i útlum
Dráha pružiny vpředu / vzadu 120 mm / 120 mm
Rozvor kol 1.438 mm
Závlek 96.5 mm
Rejdový úhel hlavy 66.5°
Kola Litá kola z hliníkové slitiny
Rozměr ráfků vpředu 3.50 x 17"
Rozměr ráfků vzadu 6.00 x 17"
Pneumatiky vpředu 120/70 ZR 17
Pneumatiky vzadu 190/55 ZR 17
Brzdy vpředu Dvoukotoučová, plovoucí třmeny, průměr 320 mm, 4pístky
Brzdy vzadu Jednokotoučová, průměr 220 mm, jednopístkový plovoucí třmen
ABS Závodní BMW Motorrad Race ABS (částečně integrální), vypínatelné, k dispozici několik režimů
Rozměry / hmotnost
Délka 2.050 mm
Šířka (nad zrcátkem) 826 mm
Výška (bez zrcátek) 1.140 mm
Výška sedadla při hmotnosti prázdného vozidla 815 mm
Délka podsedlového rámu při hmotnosti prázdného vozidla 1.805 mm
Hmotnost prázdného vozidla, připraveno k jízdě, plně natankováno 1) 208 kg
Suchá váha 2)
Celková přípustná hmotnost 407 kg
Užitečná nosnost (u sériové výbavy) 199 kg
Využitelný obsah nádrže 17,5 l
z toho rezerva cca 4 l

Technické údaje se vztahují k hmotnosti prázdného vozidla dle DIN
1) Dle směrnice 93/93/EHS se všemi provozními kapalinami,
natankováno s minim. 90 % využitelným obsahem nádrže
2) Hmotnost prázdného vozidla bez provozních kapalin

Kontaktní osoba: Pavel Sýkora | Tel.: +420 606 785 470

An icon among superbikes.

The BMW S 1000 RR led to a revolution in the sport superbikes category right from the outset. Thereafter, the bike continued to be developed, its tried and tested concept being honed even further and the latest technology added. One constant factor remained throughout, however, - the RR's impressive power curve and, in terms of performance, it is still a trailblazer today.
Now the S 1000 RR comes with DTC Dynamic Traction Control as standard for even greater riding dynamics and road safety. As a result, the S 1000 RR remains a thoroughbred among sport bikes – whether on the road or on the racing circuit. And its innovative technology allows you to experience its performance with greater intensity and immediacy than ever.

The look of a winner. Or a high-performer. Or a fighter.

The RR is the epitome of a superbike - and that applies to its design, too. With its distinctive split face and asymmetrical front headlamps, it is instantly recognisable. The razor-sharp flyline gives it a look of extreme clarity, its contours and shapes complementing each other superbly. It radiates a love of straights and bends from the front to the rear and its hunger for high-level performance is plain to see. The RR shares a desire for pure acceleration and speed with you.
The S 1000 RR comes in three colour versions: Granite grey metallic with Black storm metallic, capturing the dark chasms of the big city to create a breathtaking appearance. Racing red with Light white, with its red wheel lining, emphasises the bike's dynamic performance. The colour variants Light white with Lupin blue metallic and Racing red, also with red trim lines, are a visual indicator of its belonging to the racing sport genre and its place in the BMW motor sport family.

Winning statistics. Powerful performance.

The S 1000 RR’s liquid-cooled four-cylinder in-line engine is capable of 146 kW (199 hp) at 13,5000 r.p.m. and a maximum torque of 113 Nm at 10,500 r.p.m. Impressive statistics that are palpable to its riders. Yet even with this level of performance, the standard DTC Dynamic Traction Control ensures significantly greater safety.
Equally impressive, despite effortlessly attaining this level of performance, the S 1000 RR still complies with the EU-4 standard.
Numerous details enable you to experience the performance of the S 1000 RR even more intensively and maintain an even better overview in all traffic situations. The three riding modes "Rain", "Sport" and "Race" ensure optimal coordination of electric throttle, ABS and ASC, even in changing conditions. DTC Dynamic Traction Control and ABS, both of which now come as standard, ensure even greater safety too. Electric throttle enables the bike's immense power to be dispensed even more finely and directly. With its exceptionally high resolution, the instrument panel provides a clear display of the selected settings along with road speed and engine speed. As a result you have an optimal overview of the RR's performance and of your settings at all times.

Performance and perfection right down to the finest detail.

Yet even here further refinement is possible, for instance with the optional accessory Pro Riding Modes, with its two individual modes – "Slick" and "User Mode" as well as ABS Pro with an inclined position sensor. And even in the highest performance range, the RR comes with a range of convenience systems: the optional Pro Shift Assistant enables you to shift gears up or down without having to actuate the clutch or throttle grip – for even better forward propulsion. Launch Control and Pit Lane Limiter are also taken straight from the pit lane.

The S 1000 RR remains a top class sport superbike. On the road and on the track alike.

 
Moduly
    • Logo BMW
    • Mapa
    • ACR auto, a.s.
      Okružní 49
      370 04 České Budějovice
      Česká republika
    • IČO: 26025582
      DIČ: CZ26025582
      Telefon: 387 221 111